Tarannà Emprenedor de Lluís Feliu

Un llibre de Lluís Feliu, ara no recordo com va arribar aquest títol a la llista de desitjos de la meva compta d’Amazon, però fos com fos, gràcies.
És un llibre didàctic, molt clar i fàcil de llegir, en 3 dies ja el tenia enllestit. El qual està orientat al màrqueting però m’he sentit molt identificat, tant en l’actitud què més endavant tracto breument, però també per l’esport, atès que l’utilitza per pensar, sense anar més lluny aquest blog neix just d’aquí, dels pensaments i reflexions que sorgeixen mentre entreno.
La definiria com una espècia de biografia, la qual el seu fil conductor és el màrqueting. El llibre de “Tarannà emprenedor” t’obrirà els ulls i et farà veure com el màrqueting ens ha envoltat des del principi dels nostres temps i ens seguirà envoltant.
Si no ets experta en màrqueting, no pateixis, els conceptes són molt bàsics i de ben segur que els coneixes, i si ets expert, sempre va bé saber com apliquen altres professionals aquests conceptes. De fet, és un llibre que, si ets empresària, també et pot sumar, reitero, potser no t’ensenya res de nou, però et retornarà a allò bàsic que moltes vegades són les primeres que perdem de vista: la importància del networking, com reconèixer el teu producte estrella i com evaluar els altres serveis (matriu del BCG) o estar preparat, amb les orelles ben dretes, per escoltar les necessitats de la gent i proposar nous projectes.
Un exemple d’això és el diagrama de DAFO, una cosa molt senzilla, però a la vegada molt potent, que en Lluís fa servir en l’àmbit marquetinià, però també per moltes de les decisions que ha de prendre tant en l’àmbit professional com en el personal.
Mostra l’actitud emprenedora per excel·lència, moltes idees que passen pel cap sumat al més important, l’execussió (segurament el que més em manca, el dominar aquesta por que t’atura a llençar-t’hi).
Mostra els projectes que surten bé, però també els que no surten tant bé, això és un dels motius per qual li dono a aquest llibre el valor que crec que es mereix, la transparència i l’anàlisis de “a què es deu que no hagi funcionat?”. Poden ser molt diversos els motius pels quals alguns projectes no tiren endavant, a vegades, certament són problemes plenament empresarials, una mala estratègia per exemple; però altres vegades els motius venen del món personal i, pot ser, que això porti a no poder dedicar-li el temps que el projecte necessita per tirar endavant.
Per aquest últim motiu, classifico aquest llibre com a motivador emprenedor.
|| _

Altres llibres...

Padre Rico, Padre Pobre Padre Rico, Padre Pobre és un llibre que em va recomanar l’amic Toni Arco. Ja el tenia a la llista, però

Hábitos Atómicos Com potser saps, sóc un freak de la productivitat, optimització i dels hàbits diaris. Hábitos Atómicos va ser dels primers llibres que va

Viure la vida amb sentit Viure la vida amb sentit és un llibre que personalment, va de menys a més. M’agrada molt l’última part del